Poate cel mai mare motor al publicității online în ultimii 10 ani a fost Google, fiind totodata și cel mai popular motor de cautare. De anul acesta, Google a implementat o schimbare importanta, care afectează, în primul rînd, zona reclamelor din partea dreapta, arată o analiză a agenției de marketing online Today’s. Iată care sunt cele mai importante detalii despre schimbarea de care ar trebui să țină cont companiile care se promoveaza prin intermediul acestui instrument online.
Schimbarea care afectează afișarea reclamelor pe Google presupune ca de la 11 anunțuri prezente pînă acum, numărul acestora scade. Sunt trei anunțuri plătite în partea de sus a paginii, în care sunt afișate rezultatele și alte trei sunt în partea de jos. Pe nișele foarte competitive și cu multi advertiari vor fi afișate pînă la patru anunțuri în partea de sus și alte trei în partea de jos.
Noua abordare va aduce un cîștig de vizibilitate advertisarilor de pe pozitiile a treia și a patra, cea din urmă ajungînd să ocupe locul pe care, la trecut, erau rezultatele organice de prima poziție. Datele colectate de WordStream arată că rata click-urilor pentru anunțurile de pe a treia pozitie a crescut cu pînă la 15%.
Schimbarea prin care trece Google vine ca urmare a creșterii popularității dispozitivelor mobile. Anunțurile din partea dreapta erau afșate doar pe desktop, dar noul mod de distribuție este unitar între web și mobile.
Actualizarea, desi doar una „cosmetică” în aparența, va avea un impact foarte mare asupra agenților de publicitate care folosesc sistemul de reclame plătite prin Google Search, potrivit estimărilor Today’s.
Prin aceasta noua strategie de afișare a reclamelor, concurenta între advertisari va crește și, odata cu ea, este posibil să crească și costul per click cu 5 pînă la 10%. Google a testat acest mod de dispunere încă de anul trecut, însă implementarea oficială a fost realizată abia în februarie 2016.
Efectele pe care le va produce schimbarea afișării reclamelor în Search
Primele rezultate sunt acum mult mai vizibile, astfel ca o bună parte din traficul care în trecut s-ar fi dus catre rezultatele afișate în dreapta va fi directionat către primele rezultate (primele trei-patru poziții). Advertiserii care afișează anunțuri plătite în poziții de top vor observa o creștere a ratei de click și o creștere a traficului.
Totusi, pozițiile apropiate de bază paginii vor înregistra, cel mai probabil, o rată de click mult mai mică decît anunțurile text din partea dreapta. Acestea erau vizibile înca de la inceput, iar acum este necesara o derulare a paginii de către utilizator. Șansa ca un vizitator să ajungă la baza se reduce, dacă primele rezultate ofera ceea ce caută.
Mai mult, anunțurile care apar pe primele poziții în Google nu sunt întotdeauna ale advertiserilor care plătesc cel mai mult pe click. Relevanța joaca un rol foarte important atunci cînd sistemul decide cum să plaseze anunțurile.
Astfel, advertiserii intră într-o licitație unde este important cine plătește mai mult, dar si cine are cel mai relevant conținut și cel mai atrăgător mesaj. Today’s preconizează o creștere a nevoii companiilor de a lucra sau de a se consulta cu agenții specializate în reclame AdWords pentru a optimiza costurile.
În final, reprezentanții agenției de marketing spun că se așteaptă că, în curînd, Google să folosească spațiul rămas liber pe desktop în partea dreapta pentru alte tipuri de rezultate, unele dintre ele putînd fi reclame. De exemplu, în Marea Britanie și Statele Unite ale Americii apar de foarte mult timp rezultate cu recenzii de produse ca o galerie mică, fiind, de fapt, reclame plătite. În Romania, pot fi observate în aceeasi zonă rezultate din Maps (serviciu Google), Wikipedia, IMDB sau alte site-uri, în funcție de căutarea efectuata.
Agentia Today’s se număra printre principalele agenții de încredere Google în Romania. Esti interesat să lucrezi cu o agenție Google? Găsește toti partenerii aici.
Leave a Comment